INFOBIRO: MEDIACENTAR SARAJEVO

SARAJEVSKI DNEVNIK,

06.08.1945

GNO UKLANJA SVE STARE ZGRADE KOJE PREDSTAVLJAJU OPASNOST ZA SAOBRACAJ I ZA PROLAZNIKE

Poboljšanje uslova uličnog saobraćaja u Sarajevu

Autori: AUTOR NIJE NAVEDEN

Sarajevo je sigurno jedan veliki, grad u Jugoslaviji koji nema ozakonjenog regulacionog plana. Naš grad se dosada razvijao i izgrađivao prema samovolji pojedinaca na upravi bivšeg Gradskog poglavarstva, koji su dozvoljavali gradnje protiv svih urbanističkih principa. Prilikom izgradnje pojedinih objekata nije se mnogo vodilo računa o opštim potrebama grada narodčito ne o razvoju saobračaja.Da bi se zadovoljili interesi pojedinaca ili pojedinih ustakova dozvoljavano je održavanje i popravljanje starih zgrada koje su ne samo smetale odvijanju redovnog saobraćaja, nego su pret stavljale opasnost po ljudske živote. Anarhija u građevnoj politici bivših nenarodnih režima stvorila je teške probleme na moderan ulični saobraćaj. Sarajevske ulice najvećim dijelom su vrlo uske, a mnoge nemaju uopšte trotoara. Imamo ulica s najživljim saobraćajem pješaka i vozila koje su na nekim mjestima toliko uske i bez trotoara, da se tu stalno ponavljaju nesreće ili dešavaju nezgode, sudari i slično. Za vrijeme nenarodnih režima stare Jugoslavije, a pogotovo za vrijeme okupacije, nije niko vodio računa o tom da se te saobraćajne smetnje uklone. Nikog, nije bolila glava što su se radi sitnog interesa nekog kućevlasnika ili zemljoposjednika, čiji objekt nije bio u građevnoj, liniji, dešavale nesreće u kojima su ljudiž gubili živote ili bili osakaćeni. Ste su ljudi strepili kad su morali da prolaze ugroženim mjestima, jer drugog izbora nije bilo. Naročito opasna mjesta su se nalazila baš u glavnim ulicama, gdje prolazi tramvajska pruga. Tako postoje ≫tarabe smrti≪ u Vojvode Putnika ulici ispred željezničke stanice kraj skladišta Zadružne špedicije. Tu tramvaj prolazi uz samu visoku ogradu. Teško prolazniku koji se zateče uz ogradu kad naglo naiđe tramvaj, život mu je uvijek na kocki. Vrlo je opasno mjesto na ulazu iz Kočićeve ulice na Baščaršiju kraj džamije, te u Kralja Tomislava ulici, na mjestu gdje počinje Fra Jukića ulica. Ulice su tu znatno uže nego u svom ostalom dijelu, pa se vozila vrlo češko mimoilaze, a kad se među njima nađu pješaci, jer tu nema propisnih trotoara, nesreće su uvijek na dnevnom redu. Takvih "klanaca" ima još u mnogim sarajevskim ulicama, osobito u čaršiji. Po naređenju Narodne vlade Bosne i Hercegovinepristupio je Gradski narodni odbor u Sarajevu osposobljavanju ulica za moderan saobraćaj. Posebna komisija obišla je grad i odredila potrebne mjere da se ulice prošire i tako uklone uzroci nesreća i smetnja saobraćaju. Proširenje ulica viši se rušenjem starih zgrada na svim mjestima gdje su one pretstavljale smetnju saobraćaju. Pored toga je odlučeno da se u svim prometnim ulicama moraju osposobiti trotoari za siguran prolaz pješaka, a građanstvo se mora odučiti zle navike da se kreće kolskim dijelom ulice. Odlučeno je da se poruši stara "kuća smrti" na uglu Kralja Tomislava i Fra Jukića ulice, da se uklone "tarabe smrti" u Vojvode Putnika ulici i sve stare ruševne kuće, koje ne odgovaraju više građevnim propisim , a pretstavljaju saobraćajnu smetnju. Tako se već ruše dućančići u Saraćima kod Imareta radi proširenja ulice, nekoliko zgrada u Brankovoj ulici, u Husrefbegovoj i Kralja Petra ulici. Srušeni su i dućani kraj džamije u Kočićevoj ulici, koja će biti proširena kod ulaza na Baščaršiju i s druge strane, uz tramvajsku prugu. Uopšte u gradu biće porušene sve zgrade sklone padu, koje pretstavljaju opasnost za stanare i susjedne kuće, a nema mogućnosti da se poprave. Zemljišta porušenih zgrada moraju odmah biti ograđena po regulacionoj liniji. Ove mjere GNO znatno će olakšati ulični saobraćaj, a dužnost je građanstva da nastojanja GNO pomogne na taj način, što će se strogo i pridržavati saobraćajnih propisa.