INFOBIRO: MEDIACENTAR SARAJEVO

OSLOBOĐENJE,

25.09.2014

Michael Houellebecq vjerovatno je najslavniji savremeni francuski pisac. Kako to već u naše vrijeme biva, on nije samo pisac nego i celebritv, ne samo zbog svojih kontroverznih stavova i knjiga koje neki strastveno uzdižu u zvijezde, a neki još strastvenije mrze. Najnovija ilustracija Houellebecqove slave jest ovogodišnji film "Kidnapovanje Michaela Houellebecqa" ("Lženlevement de Michel Houellebecq") u režiji Guilaummea Niclouxa. Film, inače premijerno prikazan na posljednjem Berlinaleu, baziran je na medijskoj "patki" o kidnapovanju Houellebecqa za vrijeme turneje koju je imao sa svojim najrecentnijim romanom "Karta i teritorija". U filmu Houellebecq glumi samog sebe, što pomalo podsjeća na jednu "caku" iz pomenutog romana. Nakon festivalskog života, film je krenuo u redovnu distribuciju širom svijeta. Houellebecqovim brojnim fanovima, to samo pojačava intenzitet željnog iščekivanja novog romana. Prije nego se idući njegov roman pojavi, vrijedi se prisjetiti "Karte i teritorije", makar i povodom filma koji je taj roman indirektno nadahnuo

Filmsko kidnapovanje pisca

Autori: MUHAREM BAZDULJ

Uporedimo li "Kartu i teritoriju" sa prethodnim Houellebecqovim romanima, moglo bi nam se učiniti da je ove ranije pisao mnogo bjesniji i mnogo nervozniji pisac. Slika svijeta u "Karti i teritoriji" nipošto nije vedra, a nedostatak glasnog i ponekad skoro pubertetskog cinizma kakvog je kod Houellebecqa nekoć bilo, u konačnici je zapravo čini još tmurnijom. Jed Martin, protagonist "Karte i teritorije" kako se to kaže, likovni je umjetnik. Na početku romana zatičemo ga pred njegovim platnom "Damie .....